„PIZZA“ aneb mobilizace pánve vs. stabilizace trupu

Cvičit v jednotlivých pozicích vycházejících z Dynamické Neuromuskulární Stabilizace podle Prof. Pavla Koláře je určitě prospěšné pro naše zdraví. Nicméně jednotlivé pozice jsou pouze základními kameny celé mozaiky, kterou tvoří naše tělo (svaly, kosti, klouby, reflexy, smysly,….) a naše okolí, ve kterém se pohybujeme. Pohybujeme! Tedy je nutné zvládnout plynulé přechody mezi jednotlivými pozicemi a polohami našeho těla. 

Pravě nácvik různých DNS sekvencí je ideální k tomu, abyste lépe dokázali stabilizovat váš trup nejen v klidu (např. 3 měsíční pozice), ale hlavně během aktivního pohybu.  Tady je první CVIČENÍ tohoto typu pro vás. 

V této sekvenci budeme přecházet ze šikmého sedu přes vysoký klek do otevřeného stoje. Cílem je zlepšit mobilitu pánve / kyčlí a podpořit stabilitu našeho trupu.  Snažte se po celou dobu zachovat přímku vedoucí středem vašeho těla mezi špičkou vašeho nosu a pupíkem. Pokud se do šikmého sedu nedostanete bez kompromisu, tedy bez toho, že trupem uhnete do boku do tvaru rohlíku, začněte o něco výše tím, že si podložíte zadek.  Postupně se pak dostávejte níže k podložce.